wtorek, 24 lipca 2012

Odznaczenia Niemieckie cd.

Zapraszam do oglądania, czytania i komentowania :)

 Na poniższym zdjęciu Niemiecki Krzyż KVK, wersja z mieczami . Nadawany był za kampanie w Polsce.



 Poniższa gapa pochodzi prawdopodobnie z czapki celnika niemieckiego choć nie mam 100% pewności. Widywałem podobne na allegro i również sprzedający nie byli w stanie tego określić ze swoimi Wronkami. 



Wieniec poniżej wszedł w moje posiadanie wraz z wrona z powyższego zdjęcia. Sądzę, że jest to komplet. Wnioskuję to po kolorze stopu metalu.



Kolejna odznaką jest metalowa, czerniona, niemiecka odznaka za rany. Znalazłem ja na Wale Pomorskim niedaleko Nadarzyc. Stan jak widać na fotce. Zachowała się w bardzo dobrym stanie. Wydaje mi się, że dzięki korzeniom, które odciągały wilgoć tym samym ziemia która otaczała odznakę była piaszczysta. Znaleziona została na sprzęcie Smętek (nasz stary poczciwy smętek :). Wielu z odkrywców jeszcze na nim chodzi. Niezawodny wykrywacz!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz